Intensivkurs lydighet klasse 1 uke 16 – 18 2024

Praktisk info

Grusplassen
Kristin Lilleengen

Velkommen til et intensivkurs i klasse 1 lydighet for deg som skal starte konkurranse 9. mai på Lillehammer.

Kurset tar for seg alle øvelsene til klasse 1 lydighet. Du må beregne å øve intensivt hjemme mellom kurskveldene for best mulig utbytte. Instruktøren er tilgjengelig, etter avtale, på e-post, telefon eller via zoom-call gjennom hele kursets varighet.

Plan for kurset 2 timer pr. kveld kl. 18 – 20:

Torsdag 18/4
Lineføring
Fremadsending med stå (ruta)

Torsdag 25/4
Innkalling fra sitt
Kontroll over hunden på avstand

Onsdag 1/5
Dekk fra holdt
Hopp over hinder

Torsdag 2/5
Repetisjon

Hvor foregår kurset:
Grusbanen utenfor klubbhuset

Instruktør på kurset:
Jeg heter Kristin Lilleengen og er godkjent NKK Trinn 1 instruktør. I dag har jeg to unge  Working Kelpie som jeg trener fram mot FCI3 og vi trener også Rally-lydighet. Jeg har gått to sesongkurs med Hilde Ulvatne Marthinsen, flere kurs/treninger med Emanuel Hetych fra Østerrike, flere kurs/treninger med Neil Short fra Wales, følger Recallers med hundetrener/instruktør Susan Garrett online og får med meg gode konkurranseforberedelser, treningsprinsipper, treningslære, motivasjon og inspirasjon fra mange flere hundetrenere.

Før dagens periode med hund, trente jeg aktivt gjeterhund og instruerte, fra ca. 1999 og fram til ca. 2020. Og før det igjen, på 1990-tallet, konkurrerte jeg og trente to hunder i lydighet. Jeg ble utdannet NKK Trinn 1 instruktør for første gang i 1997, samt konkurranseleder LP samme år. Jeg holdt flere valpekurs, unghundkurs og bronsjemerkekurs i denne perioden.

Pris for medlemmer: kr 850,-

Antall plasser: 4

Påmeldingen er økonomisk bindende.

Se mer her